Askeri
tarihçilerin çoğuna göre, 1940 Batı Seferinin en önemli dönüm noktalarından
birisi, Guderian kontrolünde ki 19. kolordunun Meuse nehrinin geçişidir. Fransız
savunma hatlarının en önemlilerinden birisi, doğal bir engel olan Meuse nehri
boyunca, Sedan şehri yakınlarındaydı. Müttefik komutanların en güvendiği ve
düşmanın en çok kayıp vereceğini düşündükleri savunma mevzileri buradaydı.
Guderian 3 panzer tümenini ve elit piyade tümeni Grossdeutschland’ı saldırı
için bir araya getirmiştir. Saldırıya başlamadan önce, Luftwaffe, seferin
başlangıcından itibaren gerçekleştirdiği hava akınlarının en güçlüsünü ve
uzununu Sedan içinde ve çevresinde, Meuse nehri boyunca konuşlanmış olan Fransız
birliklerine ve koruganlarına karşı gerçekleştirir.
Guderain,
saldırı öncesinde, askerlere yaptığı konuşmada, „Meuse nehrini aşmak, gondol
gezisi yapmaya benzemez“ demiştir. Ancak, Luftwaffe’nin aralıksız ve ağır
bombardımanı yüzünden mevzilerinden başlarını kaldıramayan Fransız askerleri,
Alman istihkamcıların, nehrin Fransız hatları tarafında, 1,5 kilometrelik
korugan inşa edilmemiş ve mayın döşenmemiş bir boşluk keşfettiklerini fark
edemezler.
Bu
savunmasız bölgeden yararlanan Alman öncüleri ve istihkam birlikleri, çok az
kayıp vererek Meuse nehrini geçerler. Fransız hatları arasında kurdukları bu
köprübaşı sayesinde, Alman birlikleri sadece, 120 ölü ve 400 yaralı vererek,
Meuse nehrinin karşı kıyısını işgal ederler.
Bir botla karşı kıyıya geçen Guderian, "Manevra gibiydi. Az kayıp verdik." deyince, emir subayı, "Buralarda, gondol gezisi yapmak yasaktır." cevabını vererek, saldırı öncesi yaptığı konuşmayı hicveder.
Bir botla karşı kıyıya geçen Guderian, "Manevra gibiydi. Az kayıp verdik." deyince, emir subayı, "Buralarda, gondol gezisi yapmak yasaktır." cevabını vererek, saldırı öncesi yaptığı konuşmayı hicveder.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder