Öne Çıkan Yayın

Günün sözü: "Fransa'ya, "Liberté, égalité, fraternité", "süvari, piyade, ve topçuluk"'dan daha az rehberlik etmiştir."

"Liberté, égalité, fraternité" özdeyişi dilimize "Özgürlük, Eşitlik, Kardeşlik" olarak çevrilebilir. Bu üçlemenin ne a...

10 Ocak 2014 Cuma

Heeresgeschichtliches Museum Wien / Viyana Askeri tarih müzesi!

Bloğu ziyarete eden okuyuculardan birisi, neden çok az fotoğraf olduğunu sormuş. Ben de, ilk günden itibaren bloğun amacının, ağırlıklı olarak, yazılı bilgi vermek olduğunu belirttim. (İnternette, oradan buradan kopyalanıp, altına 2 kelime eklenerek, sunulan bir çok fotoğraf var.)Diğer taraftan, okuyucuya hak verdim. Elimde gezdiğim bir çok müzede çekilmiş fotoğraf var. Bundan sonra, onlara yer vereceğim.
Başlangıç olarak, Viyana Askeri Tarih müzesini seçtim. İlk defa, 1990'lu yılların sonunda ziyaret ettiğim bu müzede, o zaman çektiğim fotoğraflara ulaşamadım. Onun yerine, 2012 yılında yaptığım geziye ait fotoğrafları ekliyorum.
Doğal olarak, bu ilk tanıtım nedeniyle, bir çok fotoğraf arasından, müzenin giriş bölümlerine ait olanları seçtim. İleride ki yazılarda, başka fotoğraflara da yer vereceğim.
Fotoğraflara geçmeden önce, müze hakkında kısa bir bilgi vermek istiyorum.
Söz konusu müze, Avusturya Macaristan İmparatorluğu başkent olan Viyana'da inşa edilen cephanelik kompleksinin merkez binasıdır.
İmparator I. Franz Josef'in emriyle, Danimarka'lı mimar Theophil von Hansen tarafından, 1850-56 yılları arasında inşa edilmiştir. Bir silah müzesi olarak açılışı yapılan bina, bu işlevini genişleyerek sürdürmüştür.
Ağırlıklı olarak, 16. yüzyıldan 1955 yılına kadar, farklı dönemlerde üretilen silahları ve araçları kapsar. Doğal olarak, Osmanlı dönemine ait bir çok silah ve orduda kullanılan eşya sergilenmektedir.

 






(Kısa bir not düşmek istiyorum: "Wikipedia Türkçe" sayfasında, müzenin ismi, "Arsenal müzesi" diye tercüme edilmiş. Müzenin ismi, "Militaergeschichtliches Museum", yani, "Askeri Tarih müzesi". Her ne kadar, Viyana'da inşa edilen "arsenal", yani cephaneliğin ana binası olsa da, ismi "Arsenal Museum" değil. Ayrıca, "arsenal" Türkçe bir kelime değil.)
İlginizi çekebilecek diğer yazılar:
askerimüze

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder