Öne Çıkan Yayın

Günün sözü: "Fransa'ya, "Liberté, égalité, fraternité", "süvari, piyade, ve topçuluk"'dan daha az rehberlik etmiştir."

"Liberté, égalité, fraternité" özdeyişi dilimize "Özgürlük, Eşitlik, Kardeşlik" olarak çevrilebilir. Bu üçlemenin ne a...

13 Ocak 2014 Pazartesi

Heeresgeschichtliches Museum Wien / Viyana Askeri tarih müzesi bölüm 2!

Bloğu ziyarete eden okuyuculardan birisinin uyarısı üzerine gezdiğim bir çok müzede çekilmiş fotoğraflara yer vermeye başladım.
Başlangıç olarak, Viyana Askeri Tarih müzesini seçmiştim. İlk defa, 1990'lu yılların sonunda ziyaret ettiğim bu müzede, o zaman çektiğim fotoğraflara ulaşamadım. Onun yerine, 2012 yılında yaptığım geziye ait fotoğrafları ekliyorum.
İlk tanıtım nedeniyle, bir çok fotoğraf arasından, müzenin giriş bölümlerine ait olanları seçmiştim.

Bugünden itibaren müzede ki bölümler bazında başka fotoğraflara da yer vereceğim. Ancak, öncelikle, bu müzeyi diğer "askeri tarih" müzelerinden öne çıkaran bir özelliği vurgulamak istiyorum.
Müze girişinden itibaren uzanan hole, "Feldherrenhalle" (Komutanlar holü) adı verilmiştir. Bu holde, Habsburg hanedanı tarihine damgasını vurmuş 56 komutanın, her biri 186 cm boyunda, mermerden oyulmuş heykeli yer alır. İmparator Franz Joseph, söz konusu binanın, sadece silah ve askeri araç gereç içeren sıradan bir müze olmasını istememiştir. İmparatorluğun askeri tarihine damgasını vurmuş, 56 komutanın anıldığı bir "Şan ve Şeref Holü" eklenmesini talep etmiştir.







Müze hakkında kısa bir bilgiyi tekrar edelim:
Söz konusu müze, Avusturya Macaristan İmparatorluğu başkent olan Viyana'da inşa edilen cephanelik kompleksinin merkez binasıdır.
İmparator Franz Josef'in emriyle, Danimarka'lı mimar Theophil von Hansen tarafından, 1850-56 yılları arasında inşa edilmiştir. Bir silah müzesi olarak açılışı yapılan bina, bu işlevini genişleyerek sürdürmüştür.
Ağırlıklı olarak, 16. yüzyıldan 1955 yılına kadar, farklı dönemlerde üretilen silahları ve araçları kapsar. Doğal olarak, Osmanlı dönemine ait bir çok silah ve orduda kullanılan eşya sergilenmektedir.
İlginizi çekebilecek diğer yazılar:
askerimüze

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder