Öne Çıkan Yayın

Günün sözü: "Fransa'ya, "Liberté, égalité, fraternité", "süvari, piyade, ve topçuluk"'dan daha az rehberlik etmiştir."

"Liberté, égalité, fraternité" özdeyişi dilimize "Özgürlük, Eşitlik, Kardeşlik" olarak çevrilebilir. Bu üçlemenin ne a...

13 Kasım 2014 Perşembe

Günün kitabı: Kaybedilen zaferler / Erich von Manstein

Nazi Almanya'sının, ordusu "Wehrmacht"'ın en başarılı stratejik dehası olarak kabul edilen, Erich von Manstein'ın, 1955 yılında basılan "Verlorene Siege" (Kaybedilen Zaferler) isimli kitabı, 7 yıl gibi kısa bir süre sonra, dilimize tercüme edilmiş.
1962 yılında, Kara Kuvvetleri Komutanlığı İstanbul Askeri basımevi aracılığıyla piyasaya sunulan kitabın, Türkçe baskısı, 657 sayfa.
2. Dünya Savaşı boyunca, Polonya seferinden, 30 Mart 1944 tarihine kadar Doğu cephesinde görev yapan Manstein'ın anıları, konuya ilgi duyan herkes için vazgeçilmez bir eserdir.
Kara Kuvvetleri'nin yaptırdığı tercüme, aradan geçen 52 yıl içerisinde, günümüz Türkçe'si ile kıyaslandığında, bazı bölümlerde doğal olarak zorluyor. Ancak, kitabın içinde ki haritaların da çok özenli bir biçimde dilimize tercüme edildiğini özellikle vurgulamak gerekir. Piyasada bulunması gerçekten zor ve doğal olarak pahalı bir kitap. Bulup alabilenler kıymetini bilsinler.


Kitabın Almanca orijinalinin 2009 baskısının kapak resmi:



İlginizi çekebilecek diğer yazılar:

35 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. https://tarihlerle.com/eser/erich-von-manstein-kaybedilen-zaferler/

      Sil
    2. Ben de bugün buldum çok sağ olun :)

      Sil
    3. Güntuğ kardeşim kitabın Türkçe PDF sini ayabilir misin? (özelden Wp ya da mail vereyim atacaksan)

      Sil
  2. Uzun zamandır kitabın Türkçesini arıyorum halen sonuç alamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıl 2020 hala arıyorum yok yok yok anasını sikim şöyle bir kitap nasıl olmaz ya...

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. https://tarihlerle.com/eser/erich-von-manstein-kaybedilen-zaferler/

      Sil
  3. berke çok teşekkürler o kadar uzun zamandır arıyordum ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim merhabalar,kitabın Türkçe PDF sini ayabilir misin varsa?

      Sil
  4. Berke'nin verdiği adrestede yok.

    YanıtlaSil
  5. Nerede bu kitabın PDF si?

    YanıtlaSil
  6. Erich Von Manstein-Kaybedilen Zaferler
    Bu kitabın Türkçe PDF sini arıyorum.
    Varmı bilen paylaşıma açacak olan bir babayiğit?

    YanıtlaSil
  7. Pdf paylaşabilecek birisi var mı ?

    YanıtlaSil
  8. dostlar ingilizcesi elimde var isteyene pdf göndereyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mail yazın atarım

      Sil
    2. Selâm bana pdf gönderebilir misin?
      Tuerkenkreuz@gmail.com

      Sil
    3. bana da atarsan sevinirim ebrkcn@gmail.com

      Sil
    4. üstad bana ad atarsan sevinirim. nimadadmarzimd@gmail.com

      Sil
    5. bana da gönderirsen sevinirim dilaydelikanli@gmail.com

      Sil
    6. Bana da atabilir misiniz? demirvolkan000@gmail.com

      Sil
    7. Salam aleykum. Mail adresim bu. fuad48.90@mail.ru. Gönderirsen sevinirim kardeşim :)

      Sil
  9. Şimdiden tşkler polat21_ss@hotmail.com

    YanıtlaSil
  10. https://www.youtube.com/watch?v=ZNK_oI8j12g arkadaşlar türkçe pdfsi var ama translate çevirmiş çook kötü geldi bana daha düzgünün arıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende var pdfi, kara kuvvetleri komutanlığının çevirisi. mailine atabilirim

      Sil
    2. mitkoglu@gmail.com

      1962 KKK yayını olana başlayıp Kırım harekatı dolaylarında yarım bırakmak durumunda kalmıştım. İletebilirsen sevinirim.

      Sil
    3. ertan-85@hotmail.com

      Sil
  11. elmarisgender@gmail.com. Bana da atın

    YanıtlaSil
  12. Bana da atin turkce ghgarslan@gmail.com

    YanıtlaSil
  13. Banada atarmisin kardesim.
    l.aksoy@hotmail.com

    YanıtlaSil
  14. alparslanmusab@gmail.com
    Bana da atabilir misiniz türkce pdf.tesekkur ederim

    YanıtlaSil