Öne Çıkan Yayın

Günün sözü: "Fransa'ya, "Liberté, égalité, fraternité", "süvari, piyade, ve topçuluk"'dan daha az rehberlik etmiştir."

"Liberté, égalité, fraternité" özdeyişi dilimize "Özgürlük, Eşitlik, Kardeşlik" olarak çevrilebilir. Bu üçlemenin ne a...

7 Ağustos 2015 Cuma

Mehmet Tanju Akad'dan alıntı: 70 yıl sonra Hiroşima bombası!

Tanju beyin izniyle, yazısını bloğa aldım.

Siz olsanız ne yapardınız?

Pearl Harbour'a baskın yapmış ve delice savaşmış düşmanın anakarasına yaklaşıyorsunuz. Savaşta 300.000 ölü vermişsiniz ve yaralılarla birlikte kaybınız 1.000.000 (milyona) dayanmış. Kamikazeler son haftalarda binlerce denizciyi öldürmüş, birçok gemi batırmış. Japonlar ölümüne direnişe hazırlanıyor. Cep denizaltıları, bombalı sürat botları ve kamikazelerden on binlerce daha imal ediliyor. Bu arada savaşarak işgal edilen adalardaki sivil Japonlar bile, teslim olmamak için ailece kayalardan atlayıp intihar ediyor. Yol üzerindeki son adalar olan Okinawa ve İwo Jima'da 10'ar bin kayıp daha verdiniz. Şimdi anakaraya çıktığınız zaman 1 milyon müttefik askeri ve 2 milyon Japon daha kayıp listelerine geçecek (bu kayıp tahminleri genelde çok iyi tutuyordu). Şimdi elinizde sadece 2 bomba var. Üçüncüsü için birkaç ay daha bekleyeceksiniz. Ama bombaları atarsanız belki sadece 50 veya 100 bin düşman ölerek savaş bitecek ve siz de yüz binlerce askerinizin hayatını kurtaracaksınız. Aksi halde daha yüz binlerce askeriniz ölecek ve hesabını sizden soracaklar "bomba vardıysa neden atmadın?" diyecekler. Siz bu yükü alır mıydınız. Hele o dönemde nefret edilen bir düşmana karşı. Ve hele yıllardır süren bir savaşta o kadar yıpranmışken 1 milyon kayıpla savaşı bir iki yıl daha sürdürür müsünüz?

Açık olacağım. Ben bombaları kullanırdım ama kentlere değil askeri hedeflere atardım. (O zaman radyasyon etkisi pek bilinmiyordu). "Bakın, artık hiç bir umudunuz kalmadı, aklınızı başınıza alın" derdim. Hatta belki birincisini etkisini görebilecekleri boş bir yere, teslim olmazlarsa ikincisini salt askeri bir hedefe atardım. Kentlere atmazdım ama o dönemde böyle düşünen çok az kişi vardı.
Yukarıda doğru şekilde ifade ettiğim koşulları ciddi olarak göz önünde bulundurarak, aranızda "ben bu bombaları hiç kullanmazdım" diyen varsa merak ediyorum. Tabii, yıllardır savaşan ve sayısız kayıplara uğramış bir ülkenin lideri olarak yanıt vereceksiniz. Öyle dışarıdan konuşmakla olmaz.
Ayrıca şunu bilin ki bu bombalar gerçekten en az 3 milyon kişinin hayatını kurtarmıştır. Japonya'da savaş bittikten sonra bile açlıktan ölenlerin sayısı bilinmiyor. Savaş sürseydi muhakkak savaş kayıplarının dışında ayrıca milyonları bulacaktı.

Haydi tüm bu bilgiler ışığında karar verin?

(Bu arada Rusya'nın uzak doğuda savaşa gireceğini ve bunun Japonya'yı teslime iteceğini de bilmediğiniz varsayımını unutmayın.)

Karar vermek o kadar kolay mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder